EleanorAbbott©SteyBoey

Ben je moe?

Voel je je uitgeput en onwel?

Val je stil, ondanks dat je wilt blijven doorgaan?

Weet je niet meer hoe je verder moet?

 

Laat me jou helpen de rust te vinden die je verdient en de energie waar je naar verlangt, zodat het bereiken van jouw werk- en levensdoelen niet ten koste van jouw gezondheid gaat!

Uiteraard behandel ik jouw gegevens vertrouwelijk. Ik verwijs je hiervoor naar de Privacy verklaring

HERKEN JE DIT?

  • Jouw werk staat al jaren in het teken van het behalen van de deadline. In de chaos en hectiek hoe jij koers tussen alle betrokken partijen omdat je weet dat jouw resultaten ertoe doen. Ook al verandert er constant van alles hou je alle balletjes in de lucht. 

 

  • Maar je vindt het steeds moeilijker… je voelt je moe, opgebrand, onwel. Je begrijpt het niet goed maar diep van binnen besef je, dit komt niet van alleen weer goed!  

 

  • Ooit was het anders. Hard werken en lange uren waren helemaal geen probleem, je verloor geen detail uit het oog, je was volop gefocust en je drukke agenda de baas, je haalde de deadlines en jouw doelstelling met een goed gevoel. 

  • Nu hoop je stiekem dat er iets gebeurt waardoor je op adem kunt komen, maar het lijkt eerder dat je nog een tandje zult moeten bijsteken als gevolg van strategische trajecten die worden versneld. Daar krijg je het benauwd van, maar je mag nu geen rust pakken want dan gaat een ander met de mooie opdrachten lopen of erger nog, men denkt dat je niet meer meekunt en je wordt op een zijspoor gezet of op de exit-lijst! 

JE WILT JE VOLOP INZETTEN, MAAR HET TEGENOVERGESTELDE IS WAAR...

  • Jouw taken geraken met moeite af want je bent te moe en je focus kwijt.

  • Acties waarmee je aan de slag wil laat je meteen weer vallen. Je weet niet waar je moet beginnen want alles lijkt een prioriteit en daar krijg je een paniekerig gevoel van.

  • Je hebt moeite om een overzicht te houden in je agenda en je overvolle mailbox. Te veel berichten en uitnodigingen voor vergaderingen, die constant wijzigen, waar je moet op reageren, waarvan je de meesten niet eens hebt bekeken. Je bent bang dat je iets belangrijks over het hoofd zult zien, een fout zult maken, een afspraak of deadline zult missen.

  • De ene vergadering volgt de andere op terwijl je tussendoor rap mails probeert te beantwoorden. Je hebt het gevoel de controle te verliezen en je vreest dat je baas en collega's je straks doorhebben. 

  • Tijdens meetings ben je niet zo scherp als je collega’s en je neemt minder actief deel. Je voelt je onverschillig en bij het minste teken van een extra taak wil je het liefste onzichtbaar worden.

  • Overdag snak je naar slaap. Al een geluk is er koffie om een beetje op te krikken. Je loopt regelmatig langs de snoepmachine voor een reep chocola of een koek en na een lange dag plof je neer in de zetel voor de TV met een glas wijn terwijl je eigenlijk naar bed toe wil. Een stem in je hoofd fluistert dat het niet goed is wat je doet. Zowel de wijn als ook de snoep niet. Maar zo vind je een beetje rust en troost. 

  • Je zet een glimlach op maar je denkt “laat me toch gerust!” Je hebt geen tijd voor collega’s, familie en vrienden, je moet kunnen doorwerken. 

  • Deelnemen aan je beperkt sociaal leven is een hele opgave. Je bent er fysiek, maar je hebt er geen zin in. Je kunt om niets meer lachen, bovendien heb je totaal geen behoefte om te vertellen hoe het met je is. Je kunt jezelf al niet meer horen zeggen hoe moe dat je bent. 

 

  • Laat val je kapot in bed, toch geraak je moeilijk in slaap en tot vervelens toe word je ook nog iedere nacht wakker. Je vindt het verschrikkelijk om in het donker te liggen woelen en piekeren. Dan sta je op en werk je met kleine ogen aan je mails. Wanneer je terug naar bed toe gaat en met een beetje geluk weer in slaap valt gaat de wekker af. Je voelt je alles behalve uitgerust.

 

  • Misschien merk je ook fysiek zaken op: b.v. buikpijn, hoofdpijn, spier- of gewrichtspijn. Je denkt, “ik kan zo niet verder, het is 5 voor 12, mijn lichaam gaat eraan! Als ik beter ga eten en eindelijk aan mijn conditie werk, dan zal ik weer volop kunnen meedraaien”. Maar als je eerlijk bent weet je, ‘iets anders’ moet gebeuren, maar wat en hoe?

"Als ik opgedraaid bij Eleanor binnenkwam ging ik als een rustige, andere persoon buiten. Ik voelde me opgeladen en had terug energie. Ik heb inzichten gekregen zowel over mezelf als naar mijn kinderen toe. Ze voelde perfect aan wat ik nodig had en maakte dit bespreekbaar.

Ik weet dat ik steeds bij Eleanor terecht kan en dat geeft een gerust gevoel.”  - J.M.

ZORG NU VOOR JOUW NOOD AAN RUST!

Op dit moment verlang je ernaar een paar dagen te slapen, niet te moeten nadenken, niets te moeten regelen, met rust te worden gelaten. Maar daar ga je het niet mee redden. De hele dag plat en niets meer aankunnen, dat zal jouw leven zijn als je jouw situatie niet onder ogen ziet en stappen neemt om beter voor jezelf te zorgen. Langdurige oververmoeidheid en chronische stress kunnen nefaste gevolgen hebben voor jouw fysieke en mentale gezondheid, denk maar aan een burn-out. Ze verzwakken je immuunsysteem waardoor je je ook blootstelt voor heel wat chronische ziektes en zelfs kanker. Ik wil je niet bang maken, maar heb je daar al bij stilgestaan? Weg toffe projecten, weg sociaal leven, weg energiek lichaam waar je kunt op rekenen, weg autonomie en plezier in het doen en laten wat je wil.

 

Wil je het anders? Wat ga je doen om het niet zo ver te laten komen? Ga je jouw nood aan rust en herstel in handen nemen? Of laat je het jou in handen nemen? Dan komen jouw lichaam en jouw leven tot stilstand, maar zo hoeft het niet te gaan.

Laat mij jou helpen beter voor jezelf te zorgen!

BURNOUT PREVENTIE EXPERT

Mijn visie op burnout preventie: Rust en herlaad!

Een burnout heb je niet ineens, het is het gevolg van structureel je noden aan rust en herstel te negeren en hij kondigt zich gedurende maanden, soms jaren aan via de fysieke en psychische symptomen van stress in jouw lichaam. Een burnout vermijden is gemakkelijk: Rusten wanneer het nodig is! Maar dat lijkt moeilijk wanneer je het beste van jezelf probeert te geven, of bang bent dat men je saai, lui of niet goed genoeg voor je job zal vinden.

©stefboey_(7_van_10)_edited.jpg
"Hoewel velen van ons onszelf zien als denkende wezens die voelen, zijn we biologisch gezien voelende wezens die denken."
- J.B. Taylor, Neurowetenschapper

Verander de manier waarop je naar dingen kijkt en de dingen waar je naar kijkt veranderen.

- Wayne Dyer

Soms moet je veranderen

om jezelf te blijven.

- Ki wijsheid

Geluk is niet de afwezigheid van problemen, maar het vermogen er mee om te gaan.

- Onbekend

Ernstige vermoeidheid kan het symptoom zijn van uiteenlopende ziektes en dient daarom ernstig te worden genomen. 

Als coach stel ik nooit diagnoses. Bij klachten vraagt u altijd eerst advies aan uw huisarts of de bedrijfsarts.

Deze sluit medische oorzaken uit, hij of zij stelt de diagnose en een behandelplan op.

 

Email: eleanor@dynamic-balance.be

GSM: +32 472 955336

Alfred Nobelstraat 19

B-2812 Mechelen

© 2019 by Eleanor Abbott

Proudly created with Wix.com

Privacy

Eleanor is de coach voor vermoeide professionals die snakken naar de rust die ze verdienen en de energie die ze nodig hebben om te doen wat ze écht willen!

  • White LinkedIn Icon
  • Facebook
  • Instagram